Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 30 stycznia 2012

Esmeralda rosnie dalej

Jak na złość Esmeralda ma taki kolor, któremu za żadne skarby nie da się zrobić zdjęcia. Włóczka jest jednocześnie intensywnie zielona i intensywnie niebieska i aparat głupieje zupełnie nie wiedząc co zrobić z takimi danymi jakie dostaje. W związku z czym żadne zdjęcie nie jest prawdziwe. Na dowód że próbowałam i naprawdę się starałam wrzucam kilka fotek. Oczywiście na każdym zdjęciu kolor jest inny...





To tylko 4 z około 20-30 ujęć jakie dziś zrobiłam, na żadnym kolor nie jest nawet bliski oryginału :/
Postanowiłam sobie pomóc szukając zdjęć prawdziwych szmaragdów i udało się! Włóczka ma kolor bardzo zbliżonych do kamienia w tych kolczykach.
Oczywiście kłębkowi brak tej świetlistości i przezroczystości, którą mają kamienie, jednak odcień i intensywność barwy są zbliżone.
No i jeszcze jedne przykład - tym razem z Wikipedii. Wprawdzie centralny kamień ma nieco zbyt ciemny odcień, jednak te boczne, mniejsze są niemal idealne...


Wy też macie czasem takie problemy z przekłamanymi kolorami na zdjęciach, czy to po prostu ze mnie jest totalna ofiara? Jakie barwy najtrudniej się Wam fotografuje? Macie jakieś sposoby, żeby sobie radzić w takich sytuacjach?

7 komentarze:

  1. kolor włóczki na 4. zdjęciu, wg mnie najładniejszy :)
    pozdrawiam Alcia

    OdpowiedzUsuń
  2. Esmeralda ma dobry apetytt, rośnie jak na drożdżach :)
    Nie tylko Ty masz problem z uchwyceniem właściwych kolorów. Dla mnie najbardziej nieuchwytnym kolorem jest np. fioletowy. Nijak nie chce się ukazać w całej swej okazałości, zawsze jakieś przekłamanie!
    Uwielbiam szmaragdy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. I faktycznie, na czwartym zdjęciu kolor jest najbardziej adekwatny do oryginału, prawda? Tylko cienie Ci się wkradły :) Wiem, wiem, znam ten ból :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, na czwartym zdjęciu też nie jest taki jak w rzeczywistości. Jest za blady i za bardzo zielony, naprawdę ma trochę bardziej niebieski odcień.
      Fiolet też jest trudnym kolorem, z tego samego względu co ten szmaragdowy, bo składa się z dwóch odcieni, które dla procesora są przeciwstawne.

      Usuń
  4. jeśli ustawisz prawidłowo balans bieli w aparacie to kolor nie będzie przekłamany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach... Gdyby to było takie proste...
      Balans bieli ustawiałam kilkakrotnie i wcale nie usuwa to przekłamań, przynajmniej w tym wypadku, co najwyżej trochę je niweluje.

      Jest kilka takich koszmarnych kolorów do fotografowania i szmaragdowy jest niestety jednym z nich...

      Usuń
  5. Yadis, trzeba uwierzyć i nie przejmować się :), kiedyś trafisz intuicyjnie na właściwe światło. Wyobraźnia u mnie pracuje i ja wiem co tam miało być.

    OdpowiedzUsuń

Proszę, zostaw po sobie ślad, bym wiedziała, że ktokolwiek przeczytał to do końca :)