Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 14 marca 2012

Gruby szal ze spuszczanymi oczkami

I znów ekspresowy projekt - wystarczyły dwa wieczory :)

Tym razem włóczka jeszcze grubsza niż ostatnio, żeby było zabawniej to "no name" bez etykietki. Nie mam pojęcia co to jest, ani z czego jest zrobione. Obstawiałabym mieszankę akrylu z wełną. Grube to coś jest niemożebnie, wygląda jak plecionka, ale w rzeczywistości jest skręcone z trzech cieńszych nici. Kolory to ładny, delikatny melanż od brązu przez niebieski do seledynu i z powrotem. Jeśli ktoś rozpozna na zdjęciach co to jest, to proszę dajcie znać w komentarzach, bo bardzo ciekawa jestem.



Wzór: własna improwizacja - ścieg gładki prawy + spuszczane oczka
Włóczka: bardzo grube melanżowe niewiadomoco, ok. 100-150 gram, podejrzewam, że w składzie jest wełna, albo jakieś inne naturalne włókno
Druty: Hiya Hiya 10mm (dzianina jest na tyle ścisła, że nie prześwituje przez nią podłoże)
Wymiary: pierwotnie około 25 cm szerokości, po spuszczeniu oczek około 40 cm, długość 180 - 200 cm 



Szalik po spuszczeniu oczek stał się właściwie szalem, dzianina straciła właściwie tendencję do zawijania się na brzegach, a ścisła struktura rozluźniła się. Gruba i masywna dzianina zyskała trochę lekkości, a prosty ścieg stał się zdecydowanie ciekawszy, tym bardziej, że pozostawione fragmenty dzianiny mają różną szerokość. Eksperyment uważam za bardzo udany.



Pozostaje mi tylko decyzja czy zostawić szal w takiej formie jak jest, czy jednak zszyć końce i zrobić otulacz. Jak myślicie?

8 komentarze:

  1. Fajny pomysł z tymi spuszczanymi oczkami - efekt super. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Otulacze niby na czasie. Ale szal mozna tak omotać, że wyglądć będzie jak otulacz. A jak będzie potrzebny szal - to będzie:)
    Jest bardzo ładny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Obstawiam na szalik, bo jak wypowiedziała się poprzedniczka - jest bardziej wielofunkcyjny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jestem za tym, żeby pozostał szalikiem :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Zostaw szalik- lepiej widać jego wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pisze i mnie nie ma...tez jestem za szalikiem....ocieplacz mysle,ze bedzie a ciezki z tej wloczki..pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziwne, że nie ma twojego wcześniejszego komentarza. Na maila przyszedł normalnie, więc go przeczytałam, nie usunęłam go, hmmm... Może Blogspot znów wariuje...

      Usuń
  7. wiosna:))wszystcy i wszystko wariuje...milego wekeendu..cieplego..slonecznego... pozdrawiam ania

    OdpowiedzUsuń

Proszę, zostaw po sobie ślad, bym wiedziała, że ktokolwiek przeczytał to do końca :)