Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 19 października 2011

Jak dziergać z włóczki z pomponami?

Przedwczoraj pokazywałam szalik wydziergany z włóczki bąbelkowej - takiej z puszystymi, mięciutkimi pomponami oddzielonymi od siebie kawałkiem sznurka.

Przyznaję, że zanim zaczęłam pracę nad nim to miałam sporo problemów z tym, żeby odkryć jak się za to zabrać. Dzięki pomocy z Facebooka okazało się to całkiem łatwe - przed godzinami zastanawiania się i kombinacji uchroniły mnie dwa filmiki. Wrzucam je poniżej dla siebie ku pamięci, a dla Was jako inspirację i instrukcję postępowania z tą fantazyjną włóczką.

Tutaj rozpoczęcie i luźniejsza wersja ściegu:



Bardzo ciepła i ścisła, podwójna wersja ściegu:


Ręczne przerabianie włóczki bąbelkowej:


Popularne włóczki tego typu to:

  • Mirabella Scraf Knit, którą wykorzystałam w mięciutkim szaliku z poprzedniego posta
  • Mulberry firmy ArtYarn
  • Cocon firmy Rozetti
  • Celebi Koza
  • Winter 
  • Teddy
  • Pompon firmy Rico Design
  • Pomp a Doodle formy Red Hart

    3 komentarze:

    1. Hej !
      Dwa lata temu w Hiszpanii w "chińskich sklepach" było tego typu włóczki bardzo dużo - różne kolory i kształty , owalne lub okrągłe pompony(wtedy mieszkałam jeszcze w Hiszpanii).

      OdpowiedzUsuń
    2. W Polsce też jakiś czas temu był na nie szał - w dużym wyborze można było dostać taką włóczkę w Lidlu za rozsądną cenę. Tylko ja oczywiście to przegapiłam :)

      OdpowiedzUsuń
    3. Eksperymentuję z tą włóczką od roku, fajne efekty daje też na szydełku. Robi się zwykły łańcuszek, przerabiając nitkę miedzy pomponikami. Wychodzi szal boa z frędzlami. Jeśli łapiesz nitkę co trzeci pomponik, wyjdzie frędzelek z jednym pomponikiem nadole, dwa pozostałe utworzą materię szala. jeśli bedziesz przerabiać nitkę miedzy pomponikami i dziergać zwykłymi półsłupkami na okrągło, wyjdzie np fajna czapka. Pomponiki ułożą się po spodniej stronie robótki, nitki na wierzchu robótki.
      Jeśli robiąc na drutach przerobisz dwa oczka na nitce między pomponikami, a pomponik bedziesz układać zawsze z tyłu robótki, nitka schowa się miedzy pomponikami, a one same stworzą dwa równoległe rzędy. Robótka wygląda wtedy tak samo z obu stron. Swietny ścieg na kocyki.

      Mam pytanie: jak to zrobić, by pomponiki układały się na ukos?

      OdpowiedzUsuń

    Proszę, zostaw po sobie ślad, bym wiedziała, że ktokolwiek przeczytał to do końca :)