Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 20 października 2011

Ksiazki urodzinowe - Własna Firma, Getting Things Done oraz Swetry i wdzianka na drutach

W firmie mamy taki zwyczaj, że osoba obchodząca urodziny w ramach prezentu otrzymuje bon na 50 złotych do wykorzystania w Empiku, a że urodziny miałam niedawno, to i bon się przytrafił :)

Przy okazji pobytu w centrum metropolii wykorzystałam go i oto co przytaszczyłam do domu:

Każdą z tych książek mogę polecić z czystym sercem. Przyznać muszę, że zakupy zajęły mi sporo czasu i niestety sporo także kosztowały (rachunek na 125 zł, trochę ostudził mój zapal, całe szczęście, że miałam bon...). Ale nie żałuję ani złotówki.

"Własna firma" to skarb dla kogoś kto tak jak ja rozważa własną działalność i trochę się przy tym miota - wszystkie najważniejsze aspekty planowania, prowadzenia, finansowania i rozwoju firmy są przedstawione w sposób prosty i wyczerpujący. Co więcej książka pisana jest przez polskich autorów, więc dotyczy rodzimych realiów a nie amerykańskich, co przy takiej publikacji jest nieocenioną pomocą. I naprawdę nie jest nudna i trudna w odbiorze - czytało mi się ją bardzo przyjemnie i naprawdę szybko, co wielce mnie zaskoczyło, bo po takiej lekturze rzadko spodziewam się przystępnego języka i miłego czasu spędzonego z książką

"Getting Things Done" wbrew angielskiemu tytułowi jest po polsku. Podtytuł mówi wszystko o zawartości i naprawdę nie kłamie - to przewodnik i poradnik w jednym, dzięki temu sztuka bezstresowej efektywności stanie się twoją domeną. Książka która przewraca życie do góry nogami, jest w tym wyjątkowo skuteczna i potem jest już tylko lepiej. Jeśli się zastanawiacie jak to jest, że niektórzy wiecznie są ze wszystkim spóźnieni, a inni mają czas na wszystko, a nawet więcej, to odpowiedź znajdziecie właśnie tam. Kiedyś pożyczyłam tę książkę od kolegi z pracy, niestety musiałam ją po jakimś czasie zwrócić, ale obiecałam sobie, że kiedyś będę miała własną.

No i na koniec coś robótkowo-drutowego - "Swetry i wdzianka na drutach". Wcale nie miałam w planach nic z tej kategorii (w ogóle wybrałam się po "coś do czytania", bo nie pamiętam, kiedy ostatnio sobie taką książkę kupiłam, tzn. jakąś beletrystykę, ale jak widać i tym razem się nie udało, bo wyszłam znów z samymi książkami pełnymi wiedzy...), ale książka pozytywnie mnie zaskoczyła - 24 projekty, naprawdę bardzo fajne, różnorodne, z polskimi opisami, proste, a na dodatek robione na okrągło :) Nie mogłam jej tam zostawić. Postaram się powoli realizować projekty z tej książki, ciekawa jestem czy uda mi się je znaleźć w oryginale (po angielsku) na Ravelry...

2 komentarze:

  1. Mam też tę książkę. Przesyłam Ci linka bloga autorki http://www.stefaniejapel.com/blog/ oraz linka na ravelry http://www.ravelry.com/designers/stefanie-japel?page=2 . Są prace z tej książki. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo! Dzięki!
    Super, bardzo mi się podobają jej projekty, chętnie zobaczę więcej...

    OdpowiedzUsuń

Proszę, zostaw po sobie ślad, bym wiedziała, że ktokolwiek przeczytał to do końca :)