Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 6 lutego 2012

Porządkowanie projektów

Ostatnio wzięłam się za porządkowanie projektów - wstyd się przyznać, ale jestem w tej kwestii strasznie niezorganizowana. Zaczęło się od tego, że na karcie w aparacie skończyło mi się miejsce, więc zmuszona zostałam, by przejrzeć zdjęcia... A wśród nich większość to mniej lub bardziej udane fotografie moich prac.

Na pierwszy ogień poszły trzy zagadnienia: projekty dzianinowe oraz ACEO, a także wszelkie wykonane przeze mnie rysunki, obrazy, grafiki i inne projekty atrystyczne.Wszystkie te tematy są mocno powiązane z blogiem i ważne dla mnie.

O katalogowanie prosiły się szczególnie karty artystyczne ACEO, ponieważ opisując je nadaję każdej z nich indywidualny numer, określam serię i temat każdej pracy. W związku z tym, że powstało ich już sporo coraz łatwiej było popełnić błąd. Dlatego w weekendowe popołudnie zadałam sobie trud, stworzyłam osobny dokument Google Docs i opisałam wszystkie stworzone przeze mnie karty, uzupełniłam dane na tych już istniejących, określiłam też które z kart są już gotowe, które wymagają poprawek i wykończeń, części z nich zrobiłam zdjęcia, by w najbliższym czasie wystawić je w galerii artystycznej. W dokumencie zostawiłam sobie też miejsce na uzupełnienie miejsca pobytu konkretnych kart. Póki co sprzedałam dwie z nich, bardzo stare obrazki, jeszcze z pojedynczymi numerami, w tym ACEO nr 1, więc zanotowałam, że zamieszkały one w Kanadzie i USA. Nie skończyłam jeszcze katalogu, ale i tak jestem dumna z siebie, że się za to zabrałam.
Marzy mi się jeszcze jakaś offlinowa wersja takiego katalogu, że zdjęciami i opisami każdej z kart na pamiątkę.

Podobnie sprawa wygląda z dzianiną - do pewnego stopnia blog porządkuje projekty, które wykonuję, ze względu na swój chronologiczny charakter, jednak dość trudno jest mi nawigować pomiędzy rożnymi zrobionymi przeze mnie rzeczami, planami, projektami pamiątkowymi (które już zostały sprute) - do tego lepiej nadaje się Ravelry. Uwielbiam tą stronę i chętnie z niej korzystam, a ostatnio zabrałam się za uzupełnianie i porządkowanie mojego notatnika projektowego. Myślę, że to jest świetne miejsce na to by gromadzić dane o zrealizowanych projektach, pomysły na najbliższą przyszłość oraz projekty WIP. No i tak właśnie robię. Postanowiłam też, że do każdego niezaczętego jeszcze projektu dodam zdjęcie gotowego wyrobu (według wzoru), żebym później nie musiała się zastanawiać za każdym razem co jest co.Mam wreszcie w zanadrzu trochę fajnych zdjęć moich prac (szczególnie z sesji na placu zabaw), więc prawdopodobnie wreszcie zabiorę się za moją papierową kronikę, uzupełnię ja i opiszę tam przynajmniej część projektów.



Niestety nie wymyśliłam jeszcze jak poradzić sobie z projektami artystycznymi... Może macie jakieś pomysły jak to ogarnąć, skatalogować, przechowywać i opisywać ku pamięci?

2 komentarze:

  1. O nie, ja Ci nie podpowiem jak to ogarnąć! Ja chcę oglądać nawet takie nabałaganione :-)))) Dawaj dużo, dużo, dużo!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To takie pozytywne, że ktoś czeka na prezentację moich postępów, aż chce mi się chcieć dzięki Tobie. Heh, wzruszyłam się...

      Usuń

Proszę, zostaw po sobie ślad, bym wiedziała, że ktokolwiek przeczytał to do końca :)